Skąd pomysł, że będzie Pani projektować biżuterię?
Projektuję biżuterię od ponad 15 lat. Odpowiedzi na pytanie dlaczego akurat projektuję biżuterię powinnam jednak szukać w dzieciństwie. Już wówczas miałam zamiłowanie i talent do rysowania. Potem interesowałam się sztuką i architekturą i pewnie dlatego rozpoczęłam swoją przygodą z rysunkiem przestrzennym. Wtedy również rozwijało się moje zamiłowanie do mody. Owocem tych zainteresowań jest moja pasja – projektowanie biżuterii, która łączy rysunek przestrzenny z trendami mody.
Co tak naprawdę liczy się w projektowaniu i wykonaniu biżuterii?
Najważniejsza jest oryginalna koncepcja na projekt kolekcji, unikalny design oraz śledzenie trendów w modzie. W wykonaniu natomiast kluczowym jest utrzymanie znakomitej jakości, najlepsze surowce i dbałość o detale, które mogą oddać moją artystyczną koncepcję projektu.
Jak ważna jest sama promocja marki?
Kluczowa. Nazywając markę swoim imieniem i nazwiskiem Ditta Zimmermann podkreślam autentyczność i swoje oddanie w całym projekcie. Do pracy nad budową marki zaangażowałam również cały zespół specjalistów. Ma on za zadanie dotrzeć z informacją o biżuterii do kobiet, które chcą wyrazić siebie.
Jak sprawić, by marka biżuterii posiadająca wiele linii i rodzajów produktów stanowiła jedność, równocześnie godząc projekt ze zmieniającymi się trendami i modą?
Mam ułatwione zadanie, ponieważ wszystkie moje kolekcje projektowane są tylko przeze mnie, a zmienność wpisana jest w moją naturę. Uważam się za osobę kreatywną, a przypadłością osób kreatywnych jest ciągła chęć do zmian. Kluczem do mojego sukcesu w zachowaniu jedności wszystkich projektów jest ich wyraźny styl. Styl, o którym „opowiadam” w mojej biżuterii.
Skąd czerpie Pani inspiracje?
Głównym źródłem pomysłów jest sztuka. Uwielbiam czarno-białą fotografię, muzea z malarstwem Caravaggiego, Leonarda da Vinci, architekturę Gaudiego, muzykę Bacha, Elli Fitzgerald i Stinga. Skanując otoczenie, czerpię z niego inspiracje, które odzwierciedlam w każdym kolejnym projekcie, który staje się „duszą”, a nie tylko elementem biżuterii. Przykładem inspiracji w moich projektach biżuterii są kształty linearne generowane przez ciąg liczb Fibonacciego, w którym odkryłam pasjonującą tajemnicę natury. Kreatywność wyraża moją osobowość i charakter oraz nie pozwala ograniczać się do jednego nurtu i stylu.
Jest wiele marek biżuterii, sama Pani dla nich projektowała. Jak chce się Pani wyróżnić?
Biżuteria, którą projektowałam dla innych firm, była bardzo zróżnicowana stylistycznie. Kolekcje były tematyczne, często inspirowane jednym kamieniem np. krzemieniem pasiastym lub drewnem. Charakteryzowały się jednak klasycznymi formami i eleganckim wykończeniem srebra. Moja marka DITTA ZIMMERMANN może pozwolić sobie na bardziej odważne wzory, większe formy oraz śmiałe koncepcje stylistyczne z zastosowaniem ciekawych wykończeń materiałowych oraz mniej spotykanych kamieni, takich jak np. howlit. Często pomysł odgrywa tu rolę pierwszoplanową, przez co moja marka biżuterii jest bardziej spektakularna. Dedykuję ją kobietom, które chcą wyglądać modnie, wyjątkowo i nowocześnie.
Biżuteria nie jest dobrem pierwszej potrzeby. Jak sprawić, by klientów przybywało, by ciągle chcieli coś kupić z biżuterii?
Zmianie uległ nasz styl życia. Jesteśmy podatni na trendy modowe, które zmieniają się bardzo dynamicznie. Biżuteria stała się więc częścią mody, tak samo jak ubrania. Kobiety wolą nosić biżuterię, która jest na czasie. Kluczem do sukcesu jest design, który odpowiada trendom modowym.
Plany na przyszłość?
Właśnie uruchamiam pod własną marką butik w MODO Domy Mody, modowym centrum Warszawy, do którego serdecznie zapraszam już na początku października.
Komentarze